خانه / نمایش جزییات خبر

خلبانان حیدری و صالحی درسی فراموش نشدنی به مزدوران بعثی دادند

خلبانان حیدری و صالحی درسی فراموش نشدنی به مزدوران بعثی دادند
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی تاکید کرد: شهیدان والامقام خالد حیدری و هم‌رزم غیورش شهید محمد صالحی در کمتر از 2 ساعت پس از تهاجم ناجوانمردانه ارتش بعثی، درسی فراموش نشدنی به مزدوران صدام دادند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، سردار سرلشکر سیدحسن فیروز آبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به خانواده امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری تاکید کرد: مردم مسلمان و انقلابی دیار فرهنگ و مروت کردستان و مرزداران قهرمان آذربایجان‌غربی خصوصاً مهاباد، بر تارک هشت سال دفاع‌مقدس نام مبارک شهیدان همچون ستاره‌ای می‌درخشد.
سرلشکر فیروزآبادی در این پیام آورده است: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خلبانان شجاع و تیزپرواز این نیرو جزو نخستین رزمندگانی هستند که از آغازین ساعات جنگ تحمیلی به مصاف دشمن متجاوز شتافتند و اگر نبود حضور به موقع و دلاورمردی‌های کم‌نظیر نیروهای ارتش به ویژه خلبانان جان بر کف با پرنده‌های آهنین خود و ایمان راسخ، رژیم بعثی به اهداف اعلام شده خود یعنی تصرف خوزستان ظرف چند روز دست پیدا می‌کرد.
در ادامه این پیام آمده است: در کارنامه پرافتخار نیروی هوایی ارتش در 8 سال دفاع‌مقدس نام امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری فرزند غیور دیار پرشکوه دلاوری و هوشیاری، دیار خرم صفا و نجابت وفاداری وحدت پربرکت شیعه و سنی بر تارک مناطق کردنشین ایران اسلامی همواره جاودانه خواهد ماند.
سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: شهیدان والامقام خالد حیدری و هم‌رزم غیورش امیر سرلشکر خلبان محمد صالحی در کمتر از 2 ساعت پس از تهاجم ناجوانمردانه ارتش بعثی به سرزمین مقدس ایران اسلامی برای عملیات انتقام و پاسخ دندان شکن به حملات هوایی دشمن با انجام پرواز سریع، غرش سهمگین مرکب آهنین خود را در آسمان شهرهای عراق به صدا درآوردند و با زدن هدف‌های از پیش تعیین شده به مزدوران بعثی صدام درسی فراموش نشدنی دادند و در بازگشت از این مأموریت خطیر با شلیک پدافند دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شدند و پیکرهای مطهرشان همچون مادرمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در غربت ماند.
در این پیام آمده است: امروز پس از سی و دوسال دوری از وطن، سرافرازانه به میهن اسلامی بازگشت و پیکر پاکش در سرزمین مقدس ایران اسلامی آرام گرفت. او اسوه‌ ایمان و مقاومت برای تمام خلبانان جوان به ویژه مردم قهرمان سرزمین‌های کردنشین بالاخص شهر مقاوم مهاباد گردید و همیشه جوانان عزیز مهابادی یاد و خاطره او را به عنوان یک افسر جوان و شجاع ولایتمدار زنده نگه خواهند داشت.
این پیام می‌افزاید: مردم غیور و انقلابی مهاباد رزمندگان شجاع و همیشه در سنگر انقلاب و ولایت و پیشمرگان مسلمان حماسه‌آفرین از آن دیار قهرمان؛ خانواده معزز و مکرم امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری به ویژه همسر گرانقدر و صبور و تنها بازمانده دختر فهیم و آگاه شهید سرکار خانم طلا حیدری برای خدا از نفیس‌ترین داشته‌های مادی خود چشم پوشیدند و آنان خود در صف مقدم صالحان هستند. سلام خداوند و فرشتگان صالحان و صابران بر این خانواده محترم و متدین. از محضر حق تعالی درخواست دارم روح این شهید در جوار حضرت رسول الله (ص) محشور و متنعم بفرماید.
در پایان این پیام تاکید شده است: بر ماست که لحظه به لحظه میثاقمان با شهیدان و آرمان و راه پرافتخارشان را تحکیم بخشیم و بیعت دوباره خود را با مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و عمود خیمه انقلاب «ولایت فقیه» تجدید کنیم و تبعیت از رهبری حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) هرگونه فکر تهدید و تحریم‌های دشمنان را خنثی و بی‌اثر ساخته و همه با قطب‌نمای ولایت‌فقیه و وحدت، اتحاد و همدلی در پاسداری از خون پربرکت شهیدان گام برداریم. پروردگارا! ما را در تداوم راه درخشان و سرنوشت‌ساز نصرت و یاری فرما.
۱۵ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید