خانه / نمایش جزییات خبر

سرلشگر خلبان "خالد حیدری" سند ایثار و مقاومت مردم آذربایجان‌غربی است

سرلشگر خلبان "خالد حیدری" سند ایثار و مقاومت مردم آذربایجان‌غربی است
مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشگر خلبان شهید خالد حیدری را سند ایثار و مقاومت مردم آذربایجان غربی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی دانست.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سید محمد باقرزاده صبح دوشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سرلشگر خلبان شهید خالد حیدری، این شهید بزرگوار را که در اولین ساعات آغاز تعرض نظامی رژیم بعثی عراق به خاک کشور برای ادای تکلیف و دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی راهی جبهه های حق علیه باطل شد را سند مقاومت و ایثارگری مردم خطه آذربایجان غربی دانست.
وی با بیان اینکه شهرستان مهاباد و آذربایجان غربی باید امروز به خود ببالد، چرا که گوهری را در میان خود گرفته که موجب افتخار همه ایران اسلامی است، اظهار داشت: شهید حیدری مظهر عزت، شرافت، دیانت و صداقت این مرز و بوم است.
وی با بیان اینکه پیکرهای طیبه هفت تن از خلبانان شهید از استان کوت عراق به میهن بازگردانده و تاکنون هویت 4 شهید خلبان محمد صالحی، خالد حیدری، محمد حاجی و قدرت‌ الله کیانجو شناسایی شده، عنوان کرد: اقدامات لازم برای شناسایی و ابراز هویت سایر شهدا انجام می شود.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم شهید سرلشگر خلبان خالد حیدری را نماد مقاومت و ایثار استان دانست و با اشاره به اینکه بازگشت این شهید گرانقدر و سر افراز به خاک خود دلیل بر استمرار و تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: ما امروز به استقبال شهیدی آمدیم که بگوییم، شاهد باش پس از 33 سال که به شهر خود بازگشتی این مردم و این سرزمین الهی همچنان بر سر آرمانها و ارزش هایی که تو برای آنها جان فشانی کردی پایمردانه ایستاده اند.
وحید جلال زاده با بیان اینکه ایران اسلامی به داشتن چنین جوانانی که امروز به گفته مقام معظم رهبری قدرت ملت را به رخ جهانیان کشیده و طعم اقتدار نظام اسلامی را به کام دشمنان چشاندند، اظهار داشت: دشمن باید از حضور چشم گیر مردم در استقبال از شهید خالد حیدری درس عبرت بگیرد.
در ادامه پیکر پاک سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری در میان حزن و اندوه خانواده شهدا و ایثارگران بر دوش مردم تشییع و در جوار تندیس شهید و هواپیمای شکاری در مسیر ورودی جاده ارومیه- مهاباد بعد از 32 سال دوری از وطن در خاک زادگاهش در آغوش خاک آرام گرفت.
۹ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید