خانه / نمایش جزییات خبر

حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌‌ها مسیرها را تغییر می‌دهد

حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌‌ها مسیرها را تغییر می‌دهد
رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا گفت: حضور شهدای گمنام در دانشگاه‌ها می‌تواند مانند راهنمایی مسیرها را تغییر ‌دهد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،سید حسام هاشمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای گمنام در دانشگاه‌ها برای کسانی که حاضر نشدند حتی نام و نشان کوچکی از خود بر جای بگذارند می‌تواند بیشترین اثر را روی جوانان داشته و مسیر زندگی آنان را تغییر دهد.
وی با اشاره به استقبال قابل توجه از آئین تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: حضور چنین جمعیتی در یک مکان به راحتی میسر نمی‌شود مگر اینکه پشتوانه قابل اعتنایی در ورای آن قرار داشته باشد که این پشتوانه همان شهدایی هستند که جانشان را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی خود فدا کردند.
رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا، راه مقابله با ترفندهای جدید دشمن را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان دانست و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا در حقیقت تجلیل از ارزش‌هایی است که قشر جوان ما تشنه آشنایی بیشتر با آن هستند.
به گفته وی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، موجب زنده نگه داشته شدن اهداف عالی و آرمان‌‌های بلند انقلاب اسلامی می‌‌شود.
هاشمی یادآور شد: برگزاری این‌ گونه آئین‌‌ها می‌تواند علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، موجب ترویج آرمان‌‌های آنان در بین نسل جدید ‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را به درون خانه‌‌ها ببریم ابراز داشت: فرهنگ شهادت و تبیین شخصیت رزمندگان و شهدای انقلاب باید در تمام طول سال در زندگی ما ساری و جاری باشد و این امر نیاز به هزینه ندارد.
رئیس دفتر عمومی حفاظت اطلاعات فرماندهی کل قوا، زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت را سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی توصیف کرد و متذکر شد: این نظام مرهون از خود گذشتگی و ایثارگری شهدا است و شهدا بر گردن جامعه حق دارند.
هاشمی همچنین بر لزوم اجرای مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و اذعان داشت: همه باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام داشته باشیم.
چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی کاشان توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه طی مدت دو شب در محل مسجد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان همراه با افتتاح بنای یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه برگزار می‌شود.
۱ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید