خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری دعای عرفه در زاهدان در جوار مزار شهدای گمنام

برگزاری دعای عرفه در زاهدان در جوار مزار شهدای گمنام
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان گفت: دعای ملکوتی عرفه با حضور مردم ولایتمدار زاهدانی در آْستان مقدس شهدای گمنام زاهدان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حجت‌الاسلام صفر قربانپور اظهار داشت: در روز عرفه، روز نیایش و دعا، همزمان با یازدهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام زاهدان این لاله‌های زهرایی (س)، همنوا با مناجات برآمده از لب‌های مبارک حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) دعای ملکوتی عرفه زمزمه می‌شود.
وی با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید قربان افزود: دعای ملکوتی عرفه با حضور خیل عظیم مردم ولایتمدار زاهدانی روز پنجشنبه چهارم آبان ماه رأس ساعت 13:30 در آستان مقدس شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه دعای ملکوتی عرفه، موروثی امام حسین (ع) است که خواندن آن در نهم ذی‌الحجه ثواب زیادی دارد گفت: روز عرفه روزی است که صدها هزار زائر خانه خدا به عرفات رفته و به درگاه خداوند متعال تضرع کرده و خواستار تقرب به درگاه احدیت بوده و آداب و رسوم و مناسک دینی خود را به جا می‌آورند و خود را برای دیگر اعمال این ایام آماده می‌کنند.
قربانپور بیان داشت: روز عرفه از اعیاد بزرگ است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و موائد جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر، رانده‌تر و خشمناک‌تر می‌شود.
وی افزود: مراسم مشابه در تمامی شهرستان‌های تابعه استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

 

۱ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید