خانه / نمایش جزییات خبر

رجعت پیکرهای مطهر ۷ تن از خلبانان شهید به آغوش میهن اسلامی

رجعت پیکرهای مطهر ۷ تن از خلبانان شهید به آغوش میهن اسلامی
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت:‌ پیکرهای مطهر ۷ تن از خلبان شهید به همراه ۱۰ شهید مناطق عملیاتی فاو و مجنون چهارشنبه سوم آبان‌ماه به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سردار سیدمحمد باقرزاده در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در پی توافق به عمل آمده با وزارت حقوق انسان عراق در شهر بصره پیکرهای طیبه هفت تن از خلبانان شهید به همراه 10 تن دیگر از شهدایی که اخیراً در مناطق عملیاتی فاو و مجنون توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده‌اند،‌ ساعت 10 صبح روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه از طریق مرز شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز می‌گردند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هویت چهار تن از خلبانان مشخص شده است، ادامه داد: در مورد شناسایی سایر شهدا اقدامات تکمیلی به عمل خواهد آمد.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح هویت چهار شهید خلبان را به ترتیب محمد صالحی، خالد حیدری، محمد حاجی و قدرت‌الله کیانجو اعلام کرد.
وی افزود: این خلبانان در نخستین روزهای جنگ و دفاع مقدس در جریان عملیات برون‌مرزی در منطقه شیخ سعد استان واسط عراق بر اثر آتش سلاح‌های ضد هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند سپس در یکی از قبرستان‌های شهر کوت عراق به خاک سپرده شدند.
سردار باقرزاده بیان داشت: برابر اطلاعات موجود نخستین شهیدان از خلبانان جمهوری اسلامی ایران، شهیدان «خالد حیدری» از برادران اهل سنت و «محمد صالحی» از برادران اهل تشیع هستند که به اتفاق هم در پرواز مشترک به شهادت رسیدند؛ به عبارت دیگر شیعه و سنی از روز نخست جنگ در صفی واحد در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برنامه استقبال از شهیدان در مرز شلمچه با حضور خانواده‌های معظم این شهدا،‌ پیشکسوتان و همرزمان آنان از نیروی هوایی برگزار خواهد شد، بیان داشت: پیکرهای مطهر شهدای خلبان پس از مراسم استقبال از طریق هواپیما به مشهد مقدس منتقل می‌شود تا پس از طواف در حرم مطهر، زینت‌بخش مراسم دعای عرفه زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) باشند.
وی خاطرنشان کرد:‌ صبح روز شنبه ششم آبان‌ماه مراسم تشییع پیکرهای مطهری خلبانان شهید از محل ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان پیروزی تهران به سوی حرم مطهر امام خمینی (ره)‌ و بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.
سردار باقرزاده در خصوص شناسایی و تشییع پیکرهای مطهر سایر شهدای تفحص شده، گفت: سایر شهدا که در مناطق فاو و جزایر مجنون کشف شده‌اند پس از شناسایی در ایام محرم الحرام تشییع شده و در اوطان‌شان به خاک سپرده خواهند شد.
۱ آبان ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید