خانه / نمایش جزییات خبر

خاکسپاری پیکر 2 شهید گمنام در شهرستان طارم

خاکسپاری پیکر 2 شهید گمنام در شهرستان طارم
پیکر دو شهید گمنام روز گذشته در شهرستان طارم تشییع و به خاک سپرده شد.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین وشهدای گمنام ، پیکر دو شهید گمنام  24 مهر ماه وارد طارم شده و پس از برگزاری مراسم «شبی با شهدا» در مسجد جامع شهر آب‌بر، روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در یک مکان فرهنگی در غرب شهر آب‌بر و در نزدیکی دانشگاه پیام نور تدفین شدند.
حجت‌الاسلام‌ محمد صادقی‌پور، امام جمعه شهرستان طارم در این مراسم تصریح کرد: همین خون شهدا باعث شده که همواره حیله دشمنان علیه شیعیان، ایرانیان و مقدسات و ارزش‌های آنان خنثی شود.
 وی ادامه داد: این امر کتمان شدنی نیست که اگر فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا و ایثارگران نبود ایران و انقلاب عزیز هم نبود و میزبانی این دو شهید گمنام در عرض ارادت و شرمندگی اهالی شهرستان طارم به مقام شامخ شهدا و تکریم و از خودگذشتگی آنان خواهد بود.
صادقی پور عمل به وصایای شهدا را وظیفه هر مسلمان و ایرانی دانست و گفت: بهترین منبع پی بردن به انتظارات و خواسته‌های شهدا از زبان خودشان، وصیت‌نامه آنان است؛ لذا باید با آشنا کردن اقشار مختلف مردم با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا موجب تحکم و پیوند بیش از پیش مردم با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس اسلامی شد.
امام جمعه شهرستان طارم توصیه به ولایتمداری را وجه اشتراک وصیتنامه همه شهدا برشمرد و تاکید کرد: در دنیای امروز وظیفه ما در قبال شهدا بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است؛ لذا باید با افزايش بصیرت تلاش کرد که رهروان خوبی برای آنها و ادامه دهنده راه امام(ره) باشیم.
وی همچنین بیداری اسلامی را نیز مدیون خون شهدا دانست و یادآور شد:خون شهدا موجب بیداری اسلامی و جهانی شده است و اگر عزت، سربلندی و پیشرفتی در هر زمینه‏ای وجود دارد از برکت خون شهداست.

۲۶ مهر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید