خانه / نمایش جزییات خبر

هدف شهدای گمنام سرافرازی کلمه حق بود

هدف شهدای گمنام سرافرازی کلمه حق بود
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: هدف شهدای گمنام چیزی جز اعتلای کلمه حق نبود و باید گفت شهدا راهی را رفتند که حتی تصور آن نیز برای ما مشکل است.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حجت‌الاسلام سیدحسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) استان قم در حاشیه در دومین یادواره شهدای گمنام و جاویدالاثر قم، در گفت‌وگویی به تبیین جایگاه شهدای گمنام پرداخت و گفت: شهدای گمنام خود را تسلیم محض خداوند کرده بودند.
وی افزود: آنان قصد شهرت و مطرح کردن خود را نداشتند و در تاریخ هم این مطلب هست که برخی از شهدا از خدا می‌خواستند که وقتی از خانه بیرون می‌روند، دیگر بازنگردند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان داشت: البته همه شهدا ارزشمند هستند، زیرا آنان نیز با علم جان خود را که عزیزترین شی برای فرد محسوب می‌شود یک‌جا در راه خداوند می‌دهند اما به نظر می‌آید که این شهدا دارای ویژگی خاصی هستند.
وی بیان داشت: شهدای گمنام نمی‌خواستند کس دیگری بداند که خداوند با دل آنان چه کرد و آنان چگونه تسلیم خداوند شدند، امروز افراد زیادی در انتظار شهدای گمنام هستند اما آنان منتظر حقیقی را خدای متعال دانستند و جانشان را تقدیم وی کردند.
حجت‌الاسلام در پاسخ به این سؤال که «خاطره‌ای از شهدای گمنام یا اگر ارتباط ویژه‌ای آنان داشته‌اید، سخن بگویید؟»، گفت: من در شأن و جایگاهی نیستم که از شهدای گمنام حرف بزنم، البته از خدا خواسته‌ام که کمک کند از مرام و ایمان آنان و از نگاه و رویکردی که آن عزیزان پیروی کنم.
وی گفت: هدف شهدای گمنام چیزی جز اعتلای کلمه حق نبود، امیدواریم خدا ما را در مسیر شهدا ثابت و پابرجا نگاه دارد.
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان داشت: شهدا راهی را رفتند که حتی تصور آن نیز برای ما مشکل است.

۲۲ مهر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید