خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر سه شهید گمنام در مهران تشییع می شود

پیکر سه شهید گمنام در مهران تشییع می شود
فرماندار مهران گفت:، پیکرهای پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در این شهرستان تشییع می شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  ˈعباس نصراللهیˈ صبح سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی تشییع و تدفین این شهدا افزود: پیکرهای این شهیدان گمنام در چند روز آینده پس از ورود به شهر مرزی مهران با حضور گسترده مردم این منطقه تشییع و خاکسپاری می شوند.
وی اظهار کرد: با ورود پیکرهای مطهر این سه شهید فضای شهرستان مهران سرشار از عطر یاد شهدا خواهد شد و رنگ و بوی معنوی به خود می گیرد.
فرماندار مهران ادامه داد: آیین تشییع پیکر شهیدان گمنام بیست و پنجم مهر همزمان با سال روز شهادت امام جواد (ع) برگزار می شود.
نصراللهی بیان کرد: پیکرهای این سه شهید پس از تشییع در محل ˈیادمان شهدا بوستان لالهˈ شهر مرزی مهران به خاک سپرده خواهند شد.
وی گفت: این یادمان در ورودی شهر ساخته شده و کاروان های راهیان نور و زائران عتبات عالیات عراق می توانند در بدو وارد شدن به شهرمهران بهره معنوی را از زیارت این شهدای گمنام ببرند.
فرماندار مهران بر زنده نگه داشتن یاد شهدای دفاع مقدس و تجلیل از آنان که وارثان اصلی این انقلاب هستند تاکید کرد و افزود: شهیدان انقلاب اسلامی حق بزرگی بر گردن ما مردم دارند و انتظار است بیش از هر زمان دیگری از این ستارگان فروزان همیشه تاریخ یاد شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام نیز در این نشست گفت: ساخت یادمان شهدای گمنام شهرستان مهران از چند سال پیش مطرح شد که با تجهیز و تکمیل یادمان قرارگاه سپاه در منطقه بانروشان به هزینه ای یک میلیارد و 500 میلیون ریال این کار تحقق یافت.
سرهنگ پاسدار ˈجعفر منتظریˈ یادآور شد: پنج شنبه هفته آینده پیکرهای پاک شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان ایلام تشییع خواهند شد.
وی ادامه داد: پیکرهای پاک و مطهر سه شهید از این شهدا پس از تشییع در شهر ایلام در منطقه بانروشان و محوطه مسجد دانشگاه ایلام و سه شهید دیگر نیز در مهران به خاک سپرده خواهند شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام اضافه کرد: این شهدای گرانقدر در عملیات های والفجر 8 و قدس 5 و در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند که همگی بین 17 تا 31 سال سن داشته اند.
وی افزود: مهران از شهرستان های خط مقدم و مهم دوران دفاع مقدس بوده است و به همین علت پیکرهای پاک سه شهید گمنام در این شهرستان مرزی تشییع و خاک سپاری می شود.
منتظری گفت: پیکرهای این سه شهید در بوستان لاله مهران که به عنوان مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ورودی شهر قرار دارد، دفن خواهند شد.
وی تشییع پیکر پاک شهدا را در زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تجلیل از شهدا و همه ایثارگراران دوران پرافتخار دفاع مقدس موثر دانست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام از همه مردم استان برای حضور در آیین تشییع پیکر پاک شهدای گمنام دعوت کرد.
۱۸ مهر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید