خانه / نمایش جزییات خبر

ازدواج یک زوج جوان ساروی در مزار شهدای گمنام

ازدواج یک زوج جوان ساروی در مزار شهدای گمنام
برای نخستین بار ازدواج یک زوج جوان دانشجوی بسیجی در کنار مزار شش شهید گمنام واقع در پارک موزه دفاع مقدس برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، صبح دیروز یک زوج جوان ساروی که خود از خانواده ایثارگر و جانباز بودند مراسم جشن عقد خود را در کنار مزار شش شهید گمنام واقع در پارک موزه دفاع مقدس برگزار کردند.
این مراسم که با حضور خانواده‌های این زوج بسیجی برگزار شد عاقد مراسم عقد را با مهریه یک جلد کلام الله مجید و 14 سکه بهار آزادی به نیت چهارده معصوم جاری کرد.
عمار خطیبی‌نسب 25 ساله و عاتکه رنجبر 22ساله زوج جوانی بودند که به گفته خودشان قصد داشتند زندگی‌شان را با آرمان‌ها و اهداف شهدا شروع کنند و رهرو راه سرافرازان دوران دفاع مقدس باشند.
عاتکه رنجبر که دانشجوی رشته گیاهان دارویی است گفت: سال‌ها قبل وقتی با راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدم شاهد مراسم عقد زوج جوانی در کنار مزار شهدای گمنام شلمچه بودم و از آن پس آرزویم بود تا مراسم عقد ازدواج منهم در این چنین مکانی پاک برگزار شود.
وی ادامه داد: دلم می‌خواست مراسم ازدواجم شروع خاصی داشته باشد و در مکانی که بدون گناه و ریا است برگزار شود.
رنجبر خاطرنشان کرد: امکان رفت و آمد به جنوب کشور برای‌مان سخت بود، وقتی متوجه شدیم فضای مناسبی در داخل استان برای شهدای گمنام احداث شده آن هم در داخل مسجد علاقمند شدیم که از روستای گلما بیائیم و مراسم عقدمان را به اتفاق خانواده در این مکان متبرک برگزار کنیم.
وی یادآور شد: پیمان بستن با آرمان‌های شهدا آن هم در کنار مزار پاک‌شان کمترین کاری بود که برای ادای دین، پیمان عقد و اخوت‌مان را در این مکان برگزار کنیم.
عمار خطیبی‌نسب نیز به عنوان داماد این مراسم با بیان اینکه من و همسرم در برگزاری مراسم عقد و چگونگی آن نظر مشترک داشتیم، ابراز داشت: عقاید من و همسرم در یک راستا است، آرزوی اینکه مراسم عقد و ازدواج ما در مکانی مقدس باشد در بین من و همسرم مشترک بود.
وی گفت: الگوبرداری از سیره شهدا برای شروع یک زندگی سالم چیزی بود که به عنوان خانواده شهید، ایثارگر و جانباز در زندگی تربیت شدیم.
خطیبی که تحصیل کرده رشته شیمی است، ابراز داشت: دو ماه است که شاغل نیروگاه شهید سلیمی نکا شدم.
ریسه‌هایی از سربند لا اله الا الله، یا فاطمه زهرا، یا حسین، یا سیدالشهدا(ع) فضای مراسم عقد این زوج جوان را زینت بخشید و سفره عقدی روی مزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس پهن شد و تصویر شهید حسین عباسپور دایی این زوج جوان زینت‌بخش خوان عقد این زوج بسیجی شد.

 

۱۵ مهر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید