خانه / نمایش جزییات خبر

پخش مستند داستانی شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس

پخش مستند داستانی شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس
معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: فیلم مستند داستانی «لاله‌های گهر» در خصوص شهدای گمنام تولید شده که در روزی که به نام شهدا نامگذاری شده از سیما پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،گل علی بابایی در گفت‌وگویی  در خصوص برنامه‌های معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و بزرگداشت حماسه دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های سی و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در چهار بخش اصلی فیلم و امور سینمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی و برنامه‌های حمایتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: چاپ و رونمایی کتاب «قاب‌های ماندگار 3» که در بر گیرنده عکس‌های استاد «امیرعلی جوادیان» در دوران دفاع مقدس است، انتشار ویژه‌نامه تخصصی فرهنگ و هنر پایداری «پلاک هشت»، طراحی بیلبورد و پوسترهای دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های این معاونت به شمار می‌رود.
معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: نمایش «خاکسترم را کنار بزن» اثری از فرزند خلبان شهید «احمد کشوری» با مشارکت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس آماده شده است و در یکی از سالن‌های تئاتر شهر اجرا می‌شود.
وی درخصوص رونمایی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در این هفته، گفت: کتاب‌هایی از جمله جلد دوم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس، مقاومت در خیابان (مجموعه طرح‌ها و متون)، ظرفیت‌های نمایش خاطرات دفاع مقدس، متون نمایش تحت عنوان «چشم‌های بابام» و «خرمشهر ـ بغداد» چاپ شده و در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
بابایی یادآور شد: ساخت تیزر هفته دفاع مقدس و ارائه به صدا و سیما جهت پخش از شبکه‌های سراسری، تولید یک قطعه نماهنگ با موضوع دفاع مقدس و هماهنگی جهت پخش از سیمای جمهوری اسلامی، تولید فیلم داستانی «جنان» به منظور پخش از شبکه 2 سیما، تولید 5 برنامه از آثار به جای مانده از گروه چهل شاهد و پخش از شبکه‌‌های 2 و مستند از دیگر کارهای معاونت هنری برای این هفته است.
وی خاطرنشان کرد: فیلم مستند داستانی «لاله‌های گهر» در خصوص شهدای گمنام تولید شده است؛ این فیلم در روزی که به نام شهدا نامگذاری شده است، از سیما پخش می‌شود.
معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: گردآوری و ارزیابی فیلم‌های مستند تولیدی توسط ادارات کل استان‌ها و هماهنگی جهت پخش از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران، بازتولید، تکثیر و انتشار سمفونی «فلک الافلاک» اثری از استاد «کامبیز روشن‌روان»، انتشار آلبوم موسیقی دفاع مقدس با عنوان «با نوای کاروان» بر اساس ملودی نوحه‌های دفاع مقدس اثر استاد «محمدرضا علی‌قلی» از دیگر کارهایی بوده که از سوی این معاونت انجام شده است.

 

۲۹ شهریور ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید