خانه / نمایش جزییات خبر

سومین سالگرد شهدای گمنام کهف الشهدا (ولنجک) به همراه ویژه نامه

سومین سالگرد شهدای گمنام کهف الشهدا (ولنجک) به همراه ویژه نامه
سومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام کهف الشهدا(ولنجک تهران) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، روز پنجشنبه، 27 خردادماه برگزار می گردد.

سومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام کهف الشهدا(ولنجک تهران) طی مراسم باشکوهی با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، دانشجویان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم شهید پرور تهران با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مداحی سید حسین موسوی در روز پنجشنبه، 27 خردادماه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل حرم مطهر برگزار می گردد.

به همین مناسبت یکی از مشتاقان شهدای گمنام، متن زیر را برای پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ارسال نموده است:

زائر دیار کوی خلیفه اللهی
بیا، بیا و در این حرم همنوا با شهدای گمنام شو، همانهایی که هنوز طنین گریه‌ها و سوز ناله‌هایشان اروند ،شلمچه،دوکوهه و فکه را فرا گرفته... بیا، بیا که «گریه تجلی آن اشتیاق بی‌انتهایی است که روح را به دیار جاودانگی و لقای خداوند پیوند می‌دهد و اشک، آب رحمتی است که همه‌ی تیرگی‌ها را از سینه می‌شوید و دل را به عین صفا، که فطرت توحیدی عالم باشد، اتصال می‌بخشد(1)»
حرم شهدای گمنام آیینه تجلی همه تاریخ است، اینجا تجلیگاه عشق، عبودیت و عرفان است. عارفانی که یک شبه ره صد ساله را پیمودند و علما و زهاد به مقامشان با حسرت و انگشت به دهان می نگرند،در اینجا آرام گرفته اند.
اینجا پیامگاه اهل یقین است. آنانی که بر ضعف و ترس و عادت‌های سخیفانه مهر باطل نهادند و خود را از هر چه شک و تردید است وا رهانیدند.
کربلا حرم حق است و اینجا حرم اهل حق و شعبه‌ای از کربلا. آری حقیقت در اینجا عینیت می‌یابد.
در هیاهوی شهر و غفلت زمانه، حرم شهدای گمنام مأمنی است تا تو لحظه ای آرام با رستگان و پیوستگان وادی عشق خلوت نمایی و دمی به خود بیایی.
در اینجا شهدا هنوز ایستاده‌اند، بر عهد دیرینه شان، بر سر آرمانها و عقایدشان و در برابر تمامیت کفر.
و تو نیز بایست.
«هزاران سال از آغاز حیات بشر بر این کره‌ی خاکی می‌گذرد و همه‌ی آنان(بشر) تا به امروز مرده‌اند و ما نیز خواهیم مرد و بر مرگ ما نیز قرن‌ها خواهد گذشت. خوشا آنان که مردانه مرده‌اند و تو ای عزیز، می‌دانی تنها کسانی مردانه می‌میرند که مردانه زیسته باشند.(2)»
اگر تاریخ عبرتگاه اهل بصیرت و بینش است(3) ،همه تاریخ در اینجا ظهور یافته، و براستی «تاریخ سازان آینده انسان همه گمنامند.»(4)
هنگامی که همسر شهید چیت سازیان از او پرسید چگونه ایمانم را زیاد کنم؟ پاسخ شنید: «به گلزار شهدا برو».
آری اگر قرآن خواندن ایمان را فزونی می بخشد،(5) زیارت و ملاقات شهدای گمنام نیز چنین می کند. براستی شهدا آیات حقه الهی و نشانه های خداوند سبحان هستند.
حرم شهدا محل عروج و وصل خاکیان و آسمانیان است.
آن روزها اگر در تاریخ می خواندیم که در زمانه حاکمیت حکام جور دست زوار کربلا را در ازای زیارت قطع می کردند، امروز شهدای گمنام این چنین بی سر و دست و پا زائر کربلا بودند و هستند و تو نیز زائر آنهایی...
بیدار باش که هنگام بیداریست، بهترین بندگان خدا که در اینجا آرام گرفته اند، ‌چندین سال در زیر آفتاب گرم و سوزان جنوب، ایام زمانه را به نظاره نشسته‌اند. آنان به مولایشان حضرت سیدالشهداء اقتدا نمودند که پیکر به خونآبه‌اش سه شبانه روز در بیابانهای تشنه نینوا....
آری کربلا همچنان در همین نزدیکی ها جاریست.
اگر با توسل و تأسی به شهدای گمنام قلبمان به نفوس مطمئنه ‌شان آرام گرفت، قلب تاریخ در سینه ما نیز خواهد تپید و امروز بیش از آنان، رسالت سنگین انبیاء را بر دوش‌هایمان احساس خواهیم کرد.
شهدای گمنام هنوز در هجرتند، هجرت از شهرت و نامها. آنان به من و تو می آموزند که از اعتبارها و عناوین باید رها شویم و هجرت کنیم. «هجرت، هجرت از سنگینیهاست و جاذبه هایی که تو را به خاک می چسباند.»(6) پس تو ای ادامه دهنده راه شهدای گمنام، «چکمه‌هایت را بپوش، ره توشه‌ات را بردار و هجرت کن.» (7)
حرم شهدای گمنام، قربانگاه عاشقان حقیقی ولایت است، کسانی که نفس اماره را با توسل و زیارت شهدا ذبح می کنند و خود را از وابستگیها و ماندنها رها می‌سازند. اگر هنوز غل و زنجیر جاذبه‌های دنیایی تو را گرفته،پس محبوب خوبان خدا نخواهی شد. حب شهید در جانهای وامانده، بیدار نخواهد شد.
ای زائر حرم عشق، بدینجا سفر کن....
ای که در این کوی قدم میزنی
روی توجه به حرم می نهی
پای ز اول به سر خویش نه
‏خویش رها کن قدمی پیش نه...
و حرم یعنی همین جا.
ایمنگاه هر دردمندی.
اینجا، ‏گریزگاه ناگزیران است.
اینجا حریم حبیبان خداست و بیگانگان اذن ورود ندارند، ‏
که در تراکم نزول فرشتگان جایی برای آنها نیست.
 
پی نوشت:
1) سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی، کتاب گنجینه آسمانی
2) همان
3) حضرت علی علیه السلام: اعتَبِروا بما قد رَأیتُم مِن مصارع القُرونِ قَبلَکُم. عبرت گیرید بدان چه دیدید از آنان که پیش از شما بودند. (نهج البلاغه، خطبه 192)
4) سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی، کتاب گنجینه آسمانی
5) إنّما المؤمنون الّذین إذا ذکر الله وجلت قلوبهم وإذا تلیت علیهم ایاته زادتهم إیماناً وعلی ربّهم یتوکّلون(س انفال آیه2)
6) سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی، کتاب گنجینه آسمانی
7) همان

۲۳ خرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید