خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد

مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد
معاون تفحص مؤسسه سیره شهدا قم گفت: شهدای گمنام پرچم عزت، شرافت و کرامت هستند و همانطوریکه پرچم را در بالاترین و مرتفع‌ترین ...
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حجت الاسلام جوشقانی دیروز در مراسم اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: تفاوت شهدا با سایر افراد در عالم برزخ این است که شهدا دستشان بازتر است و می توانند به ما نظر کنند.
وی با بیان روایتی از شهید حسین دخانچی که از گردن قطع نخاع شده بود، افزود: باور این شهید مبنی بر اینکه باید تسلیم خدا بود حتی اگر دست و پا نداشته باشد نماینده توسعه وجودی این شهید است که هر بلا و مصیبتی در بدن خود را از جانب خدا می داند.
معاون تفحص مؤسسه سیره شهدا قم تأکید کرد: باید به این باور برسیم که جهاد، دفاع مقدس و رزم رزمندگان ما عاشورایی بود همانگونه که بسیاری به این باور رسیده اند.
جوشقانی بیان داشت: در تعدادی از عملیات ها در گرمای تابستان، رزمندگان آب قمقمه های خود را خالی کردند و به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) اقتدا کردند؛ چراکه رمز عملیات یا ابوالفضل العباس(ع) بود.
وی ادامه داد: شهدای گمنام پرچم عزت، شرافت و پرچم کرامت هستند و پرچم را در بالاترین و مرتفع ترین نقطه به اهتزاز می آورند.
معاون تفحص مؤسسه سیره شهدا قم افزود: با توجه به موارد گفته شده بالاترین نقاط از نظر فرهنگی در کشور ما دانشگاه ها هستند که بهتر است پرچم شهدا در این نقاط به اهتزاز در آید.
جوشقانی گفت: با بررسی زندگی شهدا که دست از تمام خانواده خود کشیدند و به جبهه ها رفتند می توانیم بفهمیم که مدیون خون چه کسانی هستیم؟
وی تصریح کرد: شهدا رفته اند که ما امروز پای ارزش های متعالی اسلام و انقلاب اسلامی بمانیم.
معاون تفحص مؤسسه سیره شهدا قم افزود: اگر امروز غرق در گرفتاری های دنیا می شویم و گاهی دلمان اینقدر گره می خورد که عقده هایش نا گشودنی می شود، با ذکر صلوات یا فاتحه ای بر سر مزار شهدا می توانیم گره از دل هایمان باز کنیم.
جوشقانی تأکید کرد: امروز شهدا زنده اند و ما مرده؛ چراکه ما حقایق را نمی بینیم بلاکه آنها از حقایق امور و زندگی ما آگاه هستند.
وی ادامه داد: وظیفه امروز ما نسبت به شهدای دفن شده در دانشگاه ها این است که به جای خواهران و مادران آنها برای آنها خواهری و مادری کنیم؛ چراکه خانواده های آنها منتظرند و انتظار از مرگ کشنده تر است.
معاون تفحضص مؤسسه سیره شهدا قم با اشاره به اینکه افراد بسیاری بودند که در آلوده ترین فضاها زندگی کردند؛ اما پاک ماندند، خاطرنشان کرد: می توان به این نتیجه رسید که همه چیز دست خود انسان و نحوه زندگی و مرگ ما دست خودمان است.
 
۷ اَمرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۷ اَمرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید