خانه / نمایش جزییات خبر

محافل "انس با قرآن" کنار مزار شهدای گمنام شهرری برگزار می‌شود

محافل "انس با قرآن" کنار مزار شهدای گمنام شهرری برگزار می‌شود
مراسم محفل انس با قرآن کنار مزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء شهرری به مدت 10 شب برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین وشهدای گمنام، مدیر روابط عمومی اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان ری با اعلام این خبر در گفتگویی افزود: این اداره، هر هفته دعای توسل را روزهای سه شنبه و دعای کمیل را روزهای پنج شنبه  بر سر مزار شهدای گمنام فرهنگسرای ولاء برگزار می کند که در ایام ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شده است.
محمد رضا احمدی بیان داشت: هرسال برنامه های مختلف فرهنگی توسط شهرداری در ماه رمضان برگزار می شود اما برنامه های مذهبی بیشتر در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شده و برنامه مذهبی با وسعت و با شکوه به غیر از آن، در شهرستان ری نداریم.
محفل انس با قرآن کریم از 16 تا 26 ماه مبارک رمضان با حضور قاریان بین المللی
وی با اشاره به ویژه برنامه های این مرکز در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: برنامه های این اداره برای نیمه دوم ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و توانسته ایم برای اولین بار، گامی را با ادارات شهرستان ری برداریم تا محفل انس با قرآن کریم از 16 تا 26 ماه مبارک رمضان با حضور قاریان بین المللی بر سر مزار شهدای گمنام برگزار شود.
این مسئول ادامه داد: این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 20 تهران، بنیاد شهید شهرستان ری و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از نماز مغرب و عشاء با برگزاری نماز جماعت و افطاری آغاز می شود.
وی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم گفت: این مراسم با هدف ارتقای سطح مذهبی شهرستان ری و ادغام مراسم مذهبی با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس برگزار می شود.
احمدی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین مراسمی، سر و سامان دادن به وضعیت مزار شهدای گمنام به دلیل غریب واقع شدن آنهاست.
پخش یک شب از مراسم محفل انس با قرآن کریم به صورت زنده از شبکه قرآن
وی بیان داشت: با مؤسسات "دارالقرآن" سطح شهرستان ری هماهنگ شده تا قاریان بین المللی قرآن کریم در این برنامه ها حضور داشته باشند و امام جمعه شهرستان ری، رؤسای ادارات و هیئت های مطرح شهرستان در این برنامه حضور یابند و یک شب از مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن پخش خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره حفظ و آثار دفاع مقدس شهرستان ری، با اشاره به برنامه های شبهای قدر نیز گفت: همزمان با برگزاری لیالی قدر نیز مراسم احیا با برنامه هایی نظیر تلاوت قرآن، سخنرانی، مداحی، تواشیح و احیا تا هنگام سحر بر سر مزار شهدای گمنام برگزار می شود.
۴ اَمرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴ اَمرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید