خانه / نمایش جزییات خبر

جشن ازدواج 12 زوج نکایی برگزار شد

جشن ازدواج 12 زوج نکایی برگزار شد
جشن ازدواج 12 زوج جوان نکایی در جوار بارگاه شهدای گمنام در نکا برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین وشهدای گمنام،  فرماندار نکا صبح دیروز در مراسم ازدواج زوج‌های جوان در جوار شهدای گمنام  نکا اظهار داشت: ازدواج امری مقدس است که باید با تقدس و در زمان و مکان مقدس نیز برگزار شود.
رضا آزادی‌کناری افزود: انجام امر مقدس در مکان مقدس دارای تقدس بیشتری است و این جوانان با بستن  پیمان ازدواج در این مکان مقدس در واقع پیمان عهدی دوباره با شهدا بستند تا در مسیر راه این شهدای گرانقدر حرکت کنند.
به گفته فرماندار نکا، ازدواج در جوار شهدا بر اساس نظر این زوج‌های جوان، یعنی اینکه ما امور زندگی خود را بر خواسته‌های نفسانی و بر ازدواج پر زرق و برق ترجیح می‌دهیم و براساس معنویات زندگی خود را پایه‌گذاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: انتخاب روش‌های تجملاتی برای ازدواج از روش‌های مضر برای جامعه است که نباید جوانان را ترغیب به ازدواج‌های سنگین، هزینه‌بر، تجملات و اسراف کنیم.
آزادی‌کناری یادآور شد: اگر همه ما برای دوری از زندگی تجملاتی و اشرافی دست به دست هم ندهیم و این امور را اصلاح نکنیم آفت آن دامن همه را خواهد گرفت.
وی مهریه‌های سنگین را آفتی برای ازدواج زوج‌های جوان دانست و اضافه کرد: مهریه عزت آفرین نیست و جوانان ما نباید با اتکا به مهریه‌های سنگین، ازدواج را با مشکل روبرو کنند.باید با استفاده از مهریه‌های پایین، زندگی خود را براساس معنویت و دینداری بنا کنیم.
آزادی‌کناری بیان داشت: ما تنها برای زندگی در این دنیا آفریده نشده‌ایم و زندگی دیگری نیز در آخرت داریم و به همین منظور نیز باید مقدمات سفر آخرت را از هم اکنون فراهم کنیم و بدانیم در هر صورت و در هر سن و سالی مسافر هستیم.
فرماندار نکا خاطرنشان کرد: باید با تصمیم درست برای زندگی، مقصد و منتهای خوشی را برای خود فراهم کنیم و مدت کوتاه عمر خود را به بهای اندک و گناه و معصیت نفروشیم.
وی افزود: عروس و دامادها باید متدین به دین خدا باشند، شکرگزار نعمت‌های خداوند، نعمت ولایت و امام زمان (عج) باشند و با عهدی که با خداوند بستند پایدار و ثابت قدم باشند تا خداوند نیز به عهدش وفا کند.
۱۹ تیر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید