خانه / نمایش جزییات خبر

استان یزد میزبان 128 شهید گمنام است

استان یزد میزبان 128 شهید گمنام است
معاون فنی و مهندسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: تاکنون 128 شهید گمنام در 63 مکان این استان به خاک سپرده شده‌اند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، علی محمد خواجه حسینی در گفت‌وگویی در مورد ساخت یادمان‌های شهدا بر ضرورت و اهمیت ساخت یادمان‌های شهدا تاکید کرد و افزود: ساخت یادمان‌های شهدا سبب می‌شود حرکت کم نظیر ملت ایران در طول تاریخ برای همیشه در یادها باقی بماند.
خواجه حسینی اظهار کرد: معاونت فنی و مهندسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد از پنج سال گذشته تا کنون سه یادمان شهید گمنام را به طور کامل ساخته، 12 یادمان را طراحی و در 15 مورد نیز مشارکت در شاخت داشته است.
وی یادآور شد: هر یک از یادمان‌های شهدای گمنام بر اساس خصوصیات مکانی که در آنجا دفن می‌شوند باید طراحی شود که مهمترین آنها نوع معماری ساختمان‌های موجود است.اما خصوصیات و مفاهیم مهم و کلی دیگری از قبیل گویا و روان بودن، مذهبی و روحانی بودن، قداست، یادمانی بودن، ایجاد فضای پر تحرک، گمنامی و شهادت نیز در طراحی‌ها باید مد نظر باشد که بستگی به نوع نگاه طراحان و متولیان در حد امکان این مسائل در نظر گرفته شده است. البته در تعداد محدودی از آنها نیز نظرات متولیان مکان غالب بوده است.
۱۰ تیر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید