خانه / نمایش جزییات خبر

شهدا پیام‌آوران بیداری هستند

شهدا پیام‌آوران بیداری هستند
شهدا زنده‌اند و زمانی که جسم‌هایشان به شهرها می‌آید، بیداری را به زندگی مردم می‌بخشند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  سی و یک سال می‌گذرد از روزی که هفتاد و دو تن از یاران امام (ره) به شهادت رسیدند و امروز همان نقطه عروج، میزبان شهدای گمنام 17 و 18 ساله‌ای است که سال‌هاست مادرشان حضرت زهرا(س) به آنها سر می‌زند.
مگر نه اینکه خود شهیدان بارها و بارها به گوش ما رسانده‌اند، می‌خواهیم گمنام بمانیم، چون مادرمان حضرت زهرا(س) که سرور گمنامان عالم است، بر بالین‌مان می‌آیند و برایمان مادری می‌کنند. خیلی از شهدا برای همین طریق گمنامی را برگزیدند و تا همیشه نزد زمینیان بی‌نشان ماندند.
امروز شهدای بی‌نشان که سال‌ها بود در فاو و جزیره مجنون غریبانه مانده بودند، با آمدنشان به شهر ما، عطرشان به فضای شهر حال و هوای دیگری بخشید. این شهیدان گمنام در یادمان شهدای هفتم تیر، که آنها هم مظلومانه زیستند و مظلومانه به شهادت رسیدند، آرام گرفتند.
* آرامگاه شهدا منشأ نور و برکت است
همسر مرحوم «احمد قدیریان» که در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور یافته است، اظهار داشت: شهدا هر کجا که بروند، منشأ نور و برکت هستند. حضور معنوی آنها همیشه احساس می‌شود وقتی هم که نقاط مختلف شهرهای ما محل مزار پاکشان قرار می‌گیرد، تأثیرات بیشتری در تأمل و تعقل در اینکه این شهدا برای چه، به فرمان چه کسی رفتند و شهید شدند، دارند؟ ما باید در ادامه راهشان باید چه کنیم؟
وی یادآور شد: جوانان ما که آینده مملکت در دست آنها خواهد بود، اگر می‌خواهند همانند این شهدا باشند باید خودشان را به ائمه اطهار(ع) و نائب امام زمان(عج) وصل کنند تا به درجات بالایی که این شهدا رسیدند، دست یابند.
همسر مرحوم قدیریان با تأکید بر اینکه ما باید حافظ ارزش‌های شهدا بوده و مواظب باشیم تا به خون این عزیزان خیانت نکنیم، گفت: خواندن و عمل کردن به وصایای شهدا، گوش به فرمان ولایت فقیه بودن، حفاظت از خون شهیدان، از جمله مسئولیت‌هایی بوده که بر عهده همه مردم است چرا که شهدا در راه اسلام مخلصانه رفتند و به شهادت رسیدند.
* شهدا پیام‌آوران بیداری هستند
فرزند شهید «محمدصادق اسلامی» از شهدای هفتم تیر که در مراسم تشییع شهدای گمنام حضور یافته است، بیان داشت: شهدا زنده‌اند و ما مردگان روزگار هستیم. وقتی جسم‌های شهدا به شهرهای ما می‌آید، شهری که مردمش صبح‌ها را در خواب و مادیات می‌گذراندند، بیداری را به زندگی ما می‌بخشند.
وی ادامه داد: ما باید از شهدا درس بگیریم؛ فرمان رهبرمان را آن طور که باید و شاید گوش دهیم و دل امام زمان‌مان(عج) را به دست بیاوریم؛ ادامه دهنده راه شهدا باشیم و جا پای آنها بگذاریم.
فرزند شهید اسلامی افزود: امروز برای پیروزی و سربلندی در برابر دشمن که در جنگ فرهنگی برای جوانان ما نقشه کشیده و در فتنه‌های آخر زمان، باید ادامه دهند راه شهیدان باشیم.
* شهدا فضای یادمان شهدای هفتم تیر را نورانی‌تر کردند
صادق قدیریان فرزند مرحوم «احمد قدیریان» در این مراسم گفت: شهدای هفتاده و دو تن، گرد امام خمینی(ره) جمع بودند تا به انقلاب خدمت کنند. تمام شهدا نیز همان مسیر را رفتند و امروز دو تن از آنها در این مجموعه بزرگ یادمان شهدای هفتم تیر به هم پیوستند.
وی ادامه داد: در روزها و ماه‌های آینده نیز جمع دیگری از شهدای گمنام در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر آرام خواهند گرفت و فضای این مجموعه نورانی‌تر خواهد شد.
۱۰ تیر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید