خانه / نمایش جزییات خبر

احداث یادمان شهدای گمنام در شهر شهید پرور گرمی

احداث یادمان شهدای گمنام در شهر شهید پرور گرمی
با هدف تبدیل مزار شهدای گمنام به قطب‌های فرهنگی
عملیات احداث حرم شهدای گمنام گرمی آغاز شد

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،در مراسمی به همین مناسبت در مزار شهدای گمنام شهرستان گرمی برگزار شد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از مردم به خاطر برگزاری مراسم پرشکوه تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام گرمی و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار شده در کنار حرم شهدا قدردانی کرد.
ذکی‌الله خوشبخت اظهار امیدواری کرد با پایان عملیات احداث این مکان حرم شهدای گمنام به قطب فرهنگی منطقه تبدیل شده و محلی برای اشاعه فرهنگ غنی و عاشورایی دفاع مقدس و ایثار و شهادت قرار گیرد.
وی ابعاد احداث حرم شهدای گمنام را یادآور شد و گفت: نمای این حرم تکراری نبوده و در سطح کشور منحصر به فرد است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد: بعد از مطالعه و کار کارشناسی بر روی چندین طرح پیشنهادی طرح ارائه مورد قبول واقع شد که امیدواریم با اجرای مناسب این طرح حرم و یادمانی در خور شأن شهدای گمنام این شهرستان احداث شود.
خوشبخت از آمادگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در راستای راهنمایی و مشاوره در خصوص اصلاح و بازسازی تندیس نوجوان شهید مرحمت بالا‌زاده در این شهرستان خبر داد.
این مسئول خواستار طراحی و ساخت و نصب تندیسی در خور شأن این شهید شد و بیان داشت: مرحمت بالا‌زاده فهمیده آذربایجان است که ضروری است یادمان و تندیسی فاخر و ارزشمند از این شهید بزرگوار طراحی شود.
در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان گرمی نیز در سخنانی احداث حرم برای شهدای گمنام را یک فعالیت انسانی و الهی اعلام کرد.
حجت‌الاسلام یدالله صفری تصریح کرد: شهدا ولی نعمتان جامعه ما هستند و شهدای گمنام که در این شهر برای ما میهمان می‌باشند ارج و قرب بسیار والایی دارند.
در پایان این مراسم کلنگ عملیات احداث حرم شهدای گمنام شهرستان گرمی به زمین زده شد.
 

۸ تیر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید