خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام استان اردبیل احداث می‌شود

یادمان شهدای گمنام استان اردبیل احداث می‌شود
استاندار اردبیل گفت: عملیات احداث یادمان شهدای گمنام در تمام شهرهای استان اردبیل امسال اجرایی و عملیاتی می‌شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،  سید حسین صابری عصر دیروز در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: از دو ماه پیش که شاهد تشییع و تدفین شهدای گمنام در سه شهر نمین، بیله‌سوار و مشگین‌شهر بودیم با همکاری دستگاه‌های مختلف در تلاش هستیم تا یادمان این شهدا به سرعت و با تأمین اعتبار مناسب برپا شود.
وی تصریح کرد: نباید در این زمینه منتظر اعتبارات ملی یا کشوری بود بلکه ضرورت دارد با در نظر گرفتن وسعت منطقه و تراز فضاهای اطراف محل تدفین شهدا کار ساخت یادمان شهدا را به گونه‌ای انجام دهیم تا دسترسی مردم نیز به این مکان‌ها آسان‌تر باشد.
صابری خاطرنشان کرد: از متولیان امر خواسته‌ایم در هر سه شهرستان عملیات اجرایی یادمان شهدا آغاز شود و در کنار آن یک نماد مناسب برای شهدای گمنام سال 1320 بیله‌سوار نیز تهیه و تدارک ببینیم.
رئیس شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت استان اردبیل اضافه کرد: بعد از 23 سال پایان جنگ تازه به فکر احداث موزه دفاع مقدس با هدف انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس و ایثار و شهادت افتادیم که برای جبران وقت تلف شده باید پروژه مورد نظر در اردبیل به سرعت تکمیل شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: از سال 90 با پیگیری‌های انجام شده و تعیین زمین و نقشه پروژه عملیات اجرایی شروع شده و به دلیل علاقمندی پیمانکار کار با کیفیت مناسب در حال انجام است که پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از تکه‌تکه شدن مراحل اجرای پروژه انجام آن به پیمانکار متخصص و در حال فعالیت سپرده شود.
 استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تا آماده شدن مراحل مختلف بخش‌های کم هزینه این مرکز فرهنگی نظیر محوطه‌سازی، جدول‌گذاری و سایت‌های بیرونی این پروژه انجام شود و با استفاده از توان خودروی سنگین برخی از دستگاه‌ها عملیات خاکبرداری حجیم در این پروژه صورت بگیرد تا زمینه توفیق دیگران نیز بدون نیاز به اعتبار خاص فراهم شود.
صابری به جانمایی مناسب طرح اشاره کرد و گفت:‌ ما در هفته‌های آینده 100 درصد اعتبار سال 90 را تخصیص می‌دهیم و برای سال 91 نیز اعتبار مورد نظر پیش‌بینی شده ولی امیدواریم مرکز نیز به تعهدات خود در تأمین اعتبار عمل کند.
وی همچنین ضرورت انجام سریع پروژه را با رعایت ضوابط و کیفیت آن یادآور شد و افزود: در تلاش هستیم تا مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اردبیل به یک مرکز مؤثر و تأثیرگذار در حوزه انتقال فرهنگ غنی ایثار و شهادت تبدیل شود.
۴ تیر ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید