خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر شهید گمنام در کرانه‌های شمالی تنگه هرمز آرام گرفت

پیکر شهید گمنام در کرانه‌های شمالی تنگه هرمز آرام گرفت
پیکر یک شهید گمنام دیروز در شهرستان بندرسیریک واقع در شرق هرمزگان و مشرف بر تنگه هرمز به خاک سپرده شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  این شهید به عنوان نخستین شهید گمنام دفن شده در شهرستان سیریک در پی درخواست‌های مکرر مردم این شهرستان، دیروز در میان استقبال و حضور مثال‌زدنی مردم این شهر شرقی به خاک سپرده شد.
فرماندار سیریک در این آیین که با حضور مسئولان شهرستانی، استانی، کشوری و مردم برگزار شد، گفت: پیکر مطهر این شهید که طی روزهای گذشته از طریق فرودگاه بندرعباس وارد هرمزگان شده بود، سرانجام در میان استقبال مردم به شهرستان سیریک رسید و عطش همیشگی مردم این شهرستان را به فرهنگ زنده‌ نگه‌داری شهدا اندکی فرو نشاند تا از این طریق این شهید بتواند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را در این منطقه از کشور همیشگی کند.
به گفته محمد اسفندیاری، پیکر پاک و مطهر شهید گمنام هشت سال دوران دفاع مقدس در روستاهای بندرکوهستک، پالور، گچینه بالا، گچینه پایین، روتان، کنارجو، شهید مردان و شهر بندر سیریک با حضور پرشور و گسترده مردم مومن، خداجو و شهید‌پرور اهل تسنن و تسیّع و مسئولان شهرستان سیریک از مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) شهر بندر سیریک به مسافت دو کیلومتر تا جایگاه تدفین شهید گمنام واقع در بلوار ساحلی شهر تشییع و سپس به خاک سپرده شد.
وی ادامه داد: شهدا از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب "فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی" پروردگارند و امروز به فضل همین شهادت‌ها و به برکت خون همین شهدا، ملت ما ملت سربلند و آبرومندی است و ملت‌های مسلمان باید آبرو و عزت را این‌گونه پیدا کنند.
فرماندار شهرستان نوبنیاد سیریک ادامه داد: شهیدان ما در ظلمات مادی‌گرى این دوران بار دیگر فرهنگ شهادت را که بالاترین سطح فداکارى براى آرمان‌هاى بشرى است زنده کردند و نور رستگارى را به انسان‌هاى حق‌طلب نشان دادند.
اسفندیاری با بیان اینکه ایمان و اخلاص سلاحی است که هیچ دشمن مادی توان مقابله با آن را ندارد، اظهار داشت: اخلاص یعنى اینکه انسان، کار را براى خدا و به عشق انجام وظیفه، انجام دهد.
فرماندار شهرستان بندری سیریک افزود: شهادت به این معناست که یک انسان برترین و محبوب‌ترین سرمایه‌ دنیوى خویش را نثار آرمانى سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن به سود بشریت است و این یکى از زیباترین ارزش‌هاى انسانى بوده که در هیچ ترازوی مادی نمی‌گنجد، شهادت آرزوی همه پیامبران بود.
شهید گمنام مذکور پس از ورود به شهر بندرعباس طی روزهای گذشته پس از مراسم استقبال و حضور در برنامه‌های مذهبی مختلف از جمله برگزاری ادعیه با حضور پیکر این شهید گمنام در کنار بارگاه امام‌زاده سیدمظفر، توسط دستگاه‌های مربوطه به سمت شرق هرمزگان انتقال داده شد.
در حال حاضر پیکر شهدای گمنام علاوه بر بندرسیریک، در مصلای بندرعباس و دانشگاه هرمزگان نیز به خاک سپرده شده است.
منطقه سیریک در زمان جنگ تحمیلی نقش قابل توجهی در تامین نیرو در بین دیگر بخش‌های هرمزگان داشته است.
این شهرستان در حاشیه ساحل شمالی خلیج فارس (در دهانه تنگه هرمز) و دریای عمان قرار دارد.
۲۹ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید