خانه / نمایش جزییات خبر

تویسرکان کاروان شهدای گمنام را در آغوش کشید

تویسرکان کاروان شهدای گمنام را در آغوش کشید
کاروان شهدای گمنام" فرزنداند روح الله" در خیل عاشقان شهید و شهادت وارد تویسرکان شد
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، پنج شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس وارد شهر شهیدپرور تویسرکان شد.
این مراسم با حضور گسترده مسئولان، مردم شهرستان و خانواده شهدا همراه بود.
کاروان این شهدای گمنام به نام "فرزندان روح‌الله، در آغوش روح‌الله" پس عبور از مسیر جوکار در میان حلقه مشتاقان ولایت و شهدا در بخش‌های روستای متمرکز بخش مرکزی قرار گرفتند.
کاروان حامل پیکر شهدا در میدان جانبازان تویسرکان پس از ورود در میان خیل عظیمی از جمعیت احاطه و پس از زیارت مردم، کاروان شهدا با رژه موتورسواران به طرف محل حضور و استقبال مسیر را پشت سر گذاشت.
مشایعت پیکر فرزندان روح‌الله از میدان جانبازان تا میدان آزادی با شکوه و احترامی قابل تحسین در میان آب و گلاب و اسپند پدران و مادران پیر شاید هم چشم‌انتظار فرزند با چشمانی پر از اشک و بغضی بر گلو که بر تاریخ شهر شهیدان عینعلی، محمدی و... با سرافرازی تمام از حضور ثبت شد.
در میانه مسیر جوانان پر از شور و هیجان از پایگاه‌های مقاومت سوده خواهران و محمد رسول‌الله(ص) برادران سرابی با سوگواری و ندای آوازه و همخوانی "کجایید ای شهیدان خدایی..." و توزیع شربت به مشتاقان شهیدان، کاروان شهدا را در آغوش خود گرفتند.
از محل آغاز حرکت تا میدان آزادی آحاد مردم شهرستان از ساعات قبل در گوشه کنار به عنوان خواهر برادر، پدر، مادر، قوم و خویش فرزندان گمنام به انتظار نشسته بودند و سرانجام کاروان فرزندان روح‌الله در گرداگرد میدان آزادی بر روی دستان مردم با ندای "یا حسین" و "لا‌اله‌الاالله" به داخل مسجد مصلای امام خمینی(ره) محل نماز جمعه انتقال داده شدند.
حجت‌الاسلام ارزنده در خصوص چگونگی شهادت شهدای گمنام گفت: براساس گفته مسئولان امر شهدایی که شناسایی و امروز در بین ما حاضر هستند رزمندگان عملیات سال 61 با رمز یا "فاطمه‌الزهرا (س)" هستند.
وی افزود: 41 نفر شهید شناسایی شده در بیمارستان صحرایی عراق اسیر بودند که گروه بعث این بیمارستان را کاملاً پرس می‌کند و همه اسرا در این بیمارستان به شهادت می‌رسند.
ارزنده تصریح کرد: شهدا هیچ وقت تمام شدنی نیستند چرا که کسب مقام شهادت بستگی به اعمال ما دارد و این ما هستیم که باید اسباب و لیاقت این مهم را برای خود فراهم کنیم.
مراسم وداع با شهدای گمنام بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مردم ولایتمدار شهرستان تویسرکان در مصلی امام خمینی (ره)  برگزار شد.
امروز پس از برگزاری صبحگاه مشترک نظامی و خواندن نماز پیکر شهدای گمنام از میدان شهید فرشید به طرف تپه نورالشهدا (گلبادراق) حرکت و در این مکان به خاک سپرده می‌شوند.
۲۷ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید