خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری مراسم تدفین پیکر دو شهید گمنام در منطقه 19

برگزاری مراسم تدفین پیکر دو شهید گمنام در منطقه 19
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 19 از برگزاری مراسم تدفین پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه فنی دخترانه شریعتی خبر داد و گفت: این مراسم با حضور آحاد مردم شنبه آینده همزمان با شهادت امام موسی کاظم (ع) برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادی با بیان این خبر افزود: هدف از اجرای این برنامه که در راستای فرهنگ میثاق با شهدا انجام می شود، عطرافشانی معنوی شهر و تأثیرگزاری آن در زندگی شهروندان است. وی با اشاره به تأثیر عمیق تدفین شهدا در شهر بویژه برای قشر جوان و نوجوان افزود: یکی از آثار حضور شهدا در دفاع مقدس این است که با گذشت سالها حضور معنوی آنها را در زندگی شهروندان می بینیم و بویژه قشر جوان و نوجوان با الگو برداری از این عزیزان، در مسیر نورانی شهدا قدم گذاشته و رفتار و اعتقادات خود را هم جهت با آنان تعیین می کنند.
جوادی اجرای این برنامه را در دو بخش تشریح کرد و گفت: بخش اول این برنامه همزمان با شب شهادت امام موسی بن جعفر (ع) در مسجد امام زمان (عج) واقع در خیابان میثاق محله بستان برگزار می شود.  در این مراسم که جمعه شب بعد از نماز مغرب و عشاء اجرامی شود، ضمن اجرای مناجات و زیارت عاشورا، سخنرانی و عزاداری را خواهیم داشت.
بخش دوم برنامه نیز مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام است که صبح روز شنبه از مقابل مسجد امام زمان(عج) شروع می شود و با حضور آحاد مردم که عمدتا نیز جوانان، نوجوانان و دانشجویان هستند در مسیر خیابان میثاق به سمت دانشگاه فنی شریعتی ادامه دارد. به گفته وی در محوطه داخل دانشگاه که محل دفن پیکر شهدا خواهد بود، مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) و سخنرانی با حضور شهردار منطقه برگزار خواهد شد.
جوادی خاطرنشان کرد: منطقه 19 به دلیل قرار گرفتن بهشت زهرا در محدوده آن، افتخار میزبانی از همه شهدا را دارد و امید است با تدفین پیکر این دوشهید گمنام،  زندگی همه شهروندان با یاد و خاطره شهدا عطرافشانی شود. گفتنی است تدفین پیکر شهدای والامقام در منطقه از پیشنهادات اعضای ستاد کنگره شهدای منطقه 19 بوده است که با تشییع پیکر این دوشهید گمنام محقق می شود.
۲۷ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید