خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود

یادمان شهدای گمنام متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: باید در یادمان‌ شهدای گمنامی که در مناطق مختلف احداث می‌شود از معماری متناسب با فرهنگ ایرانی به کار گرفته شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، میرقاسم سیدتاجی پیش از ظهر دیروز در نشست هماهنگی احداث یادمان شهدای گمنام سلماس، اظهار داشت: با ساخت یادمان‌های شهدا می‌توان فرهنگ شهادت را در میان اقشار مختلف مردم ترویج کرد.
وی افزود: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار آنها از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است و در این راستا تلاش کرده و برنامه‌های مناسبی را اجرا کرده است.
سیدتاجی اضافه کرد: ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی بوده و در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
وی از احداث یادمان شهدای گمنام در پارک ملت سلماس خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت خاص سلماس از نظر جغرافیایی و بومی و آرام گرفتن سه شهید گمنام در این شهرستان احداث یادمان این شهدا با انجام کارهای کارشناسی و برنامه‌‌‌‌ریزی‌های صورت گرفته آغاز می‌شود.
این مسئول وجود شهدای گمنام را برکتی برای هر منطقه دانست و اظهار داشت: احداث یادمان‌های شهدا باید متناسب با فرهنگ و معماری هر شهر و منطقه باشد تا مردم به راحتی بتوانند با این اماکن مقدس مانوس شوند.
سیدتاجی در پایان با تاکید بر فعال‌کردن هیئت امنای شهدای گمنام گفت: هیئت امنای شهدای گمنام را فعال کنید تا بتوانند هماهنگی‌های لازم را در مورد ساخت و ساز یادمان و هم در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی که بعد از احداث یادمان شهدای گمنام در این مکان اجرا می‌شود را انجام دهند.
مرتضی نظری، فرماندار سلماس در ادامه این جلسه اظهار داشت: امروز بر تمام مردم واجب است تا راه این شهدای گرانقدر را ادامه داده و اجازه ندهند عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب آرمان‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دچار خدشه کنند.
نظری با تاکید بر سر و سامان دادن مزار شهدای گمنام در این شهرستان گفت: ما باید با یک حرکت جمعی بتوانیم یادمانی بهتر و مناسبی برای این عزیزان احداث کنیم، تا هم خدمتی برای شهدای گمنام انجام گیرد و هم مردم بتواند از این مجموعه در اجرای مراسم‌های مذهبی استفاده نمایند.
۲۰ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید