خانه / نمایش جزییات خبر

میزبانی معتکفان امیرکبیر از یک شهیددر آخرین روز اعتکاف

میزبانی معتکفان امیرکبیر از یک شهیددر آخرین روز اعتکاف
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حالی آخرین روز از مراسم معنوی اعتکاف را پایان بردند که میزبان یک شهید دوران دفاع مقدس بودند و از این شهید با قرآن و چفیه استقبال کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بعدازظهر یکشنبه 14 خردادماه تا دیشب میزبان بیش از 300 نفر از دانشجویان دختر معتکف و غیردانشجویان است که در میان این دانشجویان برخی استادان و کارمندان دانشگاه نیز حضور داشتند.
میزبان معتکفین از یک شهید دفاع مقدس
 دانشجویان معتکف این دانشگاه میزبان یکی از 96 شهیدی بودند که هفته جاری به تهران منتقل شدند.
حال و هوای مراسم اعتکاف در قسمت دختران، همراه با تشییع پیکر این شهید که از شهدای عملیات خیبر جزیره مجنون بود، متفاوت بود.
وداع دانشجویان با اعتکاف امسال برای آنها بسیار شوق انگیز بود و هر لحظه بیشتر از ثانیه قبل سعی می کردند از فضای معنوی اعتکاف بهترین بهره را ببرند.
فاطمه یک ساله، میهمان کوچک اعتکاف
در میان معتکفین، دختربچه هایی نیز همراه با مادرشان در مراسم حضور داشتند. یکی از آنها که به نظر 3 ساله می آمد، چادری مشکی بر سر داشت و با تمام دوستان مادرش دوست شده بود و در عین بچگی، ارتباطی دیدنی برقرار کرده بود. اما کوچک ترین معتکف مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فاطمه کوچولوی یک ساله بود.
اعتکاف و امتحانات پایان ترم
در گوشه ای دیگر از بخش خواهران مسجد دانشگاه امیرکبیر، برخی دانشجویان معتکف با لپ تاپ خود و از طریق سرویس وایرلس، در حال درس خواندن و آماده شدن برای پایان ترمها بودند. یکی از این دانشجویان گفت که برخی دانشجویان معتکف، در فاصله این سه روز امتحان داشتند که شبها درس می خواندند و روز بعد در جلسه امتحان حاضر می شدند.
دید و بازدید در اعتکاف
دید و بازدیدی که دانشجویان از دوستان معتکف خود به عمل می آوردند نیز یکی دیگر از نکات جالب توجه در مراسم اعتکاف بود. امروز برخی دانشجویان از دوستان یا همکلاسان خود که سه روز را به میهمانی خدا رفته بودند ملاقات می کردند و تقریباً در گوشه گوشه صحن اصلی مسجد، دوستان با یکدیگر در حال گفتگو بودند. حتی یک دانش آموز هم برای دیدن مادرش بعد از اتمام کلاس درس به مسجد آمد و نزد مادر معتکفش رفت.
در این مراسم، حجت الاسلام صدیقی - امام جمعه موقت تهران نیز میان دانشجویان حضور داشت و برای آنها سخنرانی کرد.
۱۸ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید