خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم اربعین شهدای گمنام در مشگین‌شهر برگزار شد

مراسم اربعین شهدای گمنام در مشگین‌شهر برگزار شد
همزمان با نیمه رجب سالروز رحلت عقیله بنی‌هاشم، اربعین 11 شهید گمنام در مشگین‌شهر، بیله‌سوار و نمین برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، در مراسمی که عصر دیروز در شهر مشگین‌شهر برگزار شد، امام جمعه این شهرستان با گرامیداشت نام و یاد شهیدان گمنام به عنوان پیروان خط سرخ شهادت و مکتب امام حسین (ع) گفت: شهیدان ما همچون حضرت زینب (س) پیام‌رسان مکتب پرافتخار امام حسین (ع) بودند که با ستیز دشمنان سعی کردند ارزش‌ها و اصول ناب مکتب اسلام را زنده نگه‌دارند.
حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار با یادآوری این‌که مشگین‌شهر با میزبانی پنج شهید گمنام بیش از 40 روز است که مفتخر به عزت و عظمت دوچندان است، افزود: ما به شهدای خود به عنوان بزرگ‌ترین میراث معنوی انقلاب اسلامی در کنار امام و هویت‌بخش اصلی این انقلاب افتخار می‌کنیم و معتقدیم تداوم راه شهدا تنها رمز بقا و ماندگاری مکتب سرخ حسینی است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در اوج عظمت و افتخار خود دشمنان متعدد را وادار به تسلیم و شکست کرده است، تصریح کرد: ما امروز به بهترین سرمایه‌های ارزشمند خود افتخار می‌کنیم و معتقدیم که باید در عصر بیداری اسلامی قدر شهدا و اهداف متعالی آنها را بدانیم.
در این مراسم که در بوستان شهدای گمنام مشگین‌شهر برگزار شد، فرمانده سپاه این شهرستان در سخنانی خاطرنشان کرد: در حالی 40 روز پیش در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شهدای گمنام در مشگین‌شهر و دو شهر دیگر استان تشییع شدند که امروز در سالگرد رحلت دخت فاطمه حضرت زینب کبری (س) چهلمین روز شهدای گمنام را گرامی می‌داریم.
یدالله علیپور این تقارن را پر از رمز و راز و ابعاد معرفتی دانست و اضافه کرد: شهدای ما به عنوان پرچمداران وفاداری به مکتب امام حسین (ع) همیشه و در همه احوال سبب عزت، سربلندی و اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران هستند.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) بعد از حادثه کربلا سختی‌ها و دشواری‌های فراوانی را تحمل کرد و توانست حریم‌دار اهل بیت و تداوم‌بخش نهضت عاشورا باشد.
نظیر این مراسم در شهرهای نمین و بیله‌سوار نیز برگزار شد و سخنرانان ولایت‌پذیری شهدا را یکی از برجسته‌ترین ویژگی آنها اعلام کرده و بر تداوم راه عزت‌آفرین آنها تاکید کردند.
در این برنامه‌ها قرائت زیارت عاشورا، عزاداری در سوگ شهدای کربلا به ویژه شیرزن دشت نینوا برگزار شد و شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.
همزمان با 15 رجب سالروز رحلت حضرت زینب (س) شریک درد و غم عاشورا و عابده آل علی (ع) جای‌جای استان اردبیل غرق در عزا و ماتم است و دوستداران اهل بیت شب گذشته و امروز با حضور پرشور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به عزاداری پرداخته و در تبیین شخصیت حضرت زینب (س) و نقش بی‌بدیل آن حضرت در زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا به ایراد سخنرانی پرداخته و مداحان نیز به ذکر مصائب آن حضرت پرداختند.
مراسم سالروز وفات حضرت زینب (س) به همت شورای هیئت‌های مذهبی و جمع کثیری از اهالی مؤمن و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در مسجد مهدیه خلخال برگزار شد.
در این مراسم رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال زندگی پرفراز و نشیب حضرت زینب (س) را بهترین الگو و اسوه زنان مسلمان یاد کرد و گفت: نقش آن حضرت در جاودانه ماندن حادثه کربلا و معرفی دستگاه ظالم روزگار نقش بی‌بدیل و ارزنده است.
حجت‌الاسلام محسن محسنی فعالیت 200 هیئت مذهبی در خلخال را یادآور شد و از مداحان و شعرای مذهبی خواست در اشاعه فرهنگ عزاداری و عاشورایی در جامعه به وظیفه و رسالت خود عمل کنند.
دیشب همچنین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همه هیئت‌های مذهبی خلخال در مسجد جمعه این شهر مراسم عزاداری برپا شد.
۱۸ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید