خانه / نمایش جزییات خبر

تعمق در هدف شهدا بیشتر از عزاداری تاثیر‌گذار است

تعمق در هدف شهدا بیشتر از عزاداری تاثیر‌گذار است
مادر شهید «مهرداد سیستانی» در مراسم تعویض سنگ مزار 3 شهید گمنام قطعه 26 بهشت زهرا گفت: زمانی که خبر شهادت مهرداد را شنیدم نفسم به شماره افتاد، در یک خلوت ایستادم و به خداوند گفتم «خدایا من این مسیر را خودم انتخاب کردم، راضیم به رضای تو، کمکم کن، آن لحظه دیگر آرام شدم.»

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «اشرف‌السادات مساوات» مادر شهیدی که سال‌ها انتظار فرزند خود را کشید، در مراسم تعویض سنگ مزار 3 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که عصر روز گذشته در قطعه 26 بهشت زهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1354سفری به اهواز داشتم، زمانی که از کنار اسکله خرمشهر عبور می‌کردم، دسته‌های قوطی مشروبات الکلی خارجی در آن نقطه به چشم می‌خورد.
وی ادامه داد: در آن دوران اگر یک جوان در محله اهل شراب خوردن نبود، انگشت‌نما بود، اگر یک پیرمرد به مسجد می‌رفت و نماز می‌خواند انگشت‌نما بود، مسجد‌ها خلوت و آرام بود، سالی یک بار اسلام داشتیم آن هم در ماه مبارک رمضان بود.
مادر شهید «مهرداد سیستانی» بیان داشت: در دوران قبل از انقلاب زنی که چادر سرش می‌کرد شخصیت نداشت و به او احترام نمی‌گذاشتند، الگوی دختران ما نمونه‌های مد بودند و روی هم رفته فرد باحجاب عقب‌مانده تلقی می‌شد.
وی اضافه کرد: در آن دوران افراد و خانواده‌های خاصی بودند که دین‌شان را حفظ کرده بودند و آنها از جمله اولین کسانی بودند که برای نهضت امام خمینی (ره) پیشقدم شدند و خداوند قلب‌های عده‌ای را نیز دگرگون کرد.
مساوات با بیان این که زیبایی و شایستگی به مد‌ پوشیدن نیست، اضافه کرد: استعمار سال‌ها ما را با مد استثمار کرده بود زمانی که بعد از انقلاب زنان ما چادر و مانتو می‌پوشیدند آنها هر ساله مدها را تغییر می‌دادند، زیرا می‌خواستند ما خریدار باشیم و آنها بتوانند کالاهای خود را در مملکت ما به فروش برسانند.
وی خاطرنشان کرد: این قضایا برای ما درد است، ما غصه نمی‌خوریم که فرزندانمان شهید شدند، آنها به بهترین صورت خداوند را ملاقات کردند ولی چرا با این که این همه خون ریخته شد، زندگی الهی را زیبا برای خود نمی‌سازیم.
مادر شهید «مهرداد سیستانی» ادامه داد: بیایید در مسیر خداوند قدم برداریم و مد و مدگرایی را کنار بگذاریم.
وی اضافه کرد: تعمق در هدف شهدا بیشتر از عزاداری تاثیر‌گذار است و جوانان ما که به شهادت رسیدند در اعمال و رفتار سید‌الشهدا (ع) تعمق کردند تا توانستند مسیر خود را پیدا کنند.
مساوات ادامه داد: زمانی که خبر شهادت مهرداد را شنیدم نفسم به شماره افتاد، در یک خلوت ایستادم و به خداوند گفتم «خدایا من این مسیر را خودم انتخاب کردم، راضیم به رضای تو، کمکم کن، آن لحظه دیگر آرام شدم.»
وی بیان داشت: جنگ ما جنگ عقیده بود و همه برای اسلام در مقابل کفر ایستادند لذا باید با الگوبرداری از شهدا مسیر خود را پیدا کنیم تا گمراه نشویم.
شهید سیستانی در عملیات بیت‌المقدس در تاریخ 4 خرداد 61 به شهادت رسید و بعد از 8 سال پیکر مطهر این شهید توسط هم‌رزمانش تفحص شد.
این مراسم با حضور حمید‌ داوود‌آبادی نویسنده و محقق دفاع مقدس، جواد تاجیک مسئول امور شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمعی از دانشجویان و امت شهید‌پرور به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری برگزار شد.
انتهای پیام/ا

۸ خرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید